неделя, 19 август 2012 г.

Лесни и ефекти захарни цветя

 Както обещах в предходната публикация днес ще покажа постъпкови снимки за направата на едни лесни, но ефектни цветя, както и тортите, които направих с тях.
В рамките на 4 дни трябваше да направя няколко торти с много цветя и този модел цвете ми се стори изключително подходящ с лесната си изработка. Общо от цветята в  различни цветове направих около 80бр.

Еклерова торта:

Изработване  на цветята:

    ММ се разточва с дебелина около 2мм.
С формичката за направа на роза се изрязва цветето, като се притиска добре, за да няма неравни ръбчета.







  
  Изрязаното вече цвете се поставя върху форма за отпечатък и се притиска с пръст, като по този начин отделните листенца се изтънява допълнително и се придава специфичен  отпечатък върху цветето.





  Цветето се поставя върху поставка за яйца покрита с алуминиево фолио и поръсена с царевично нишесте.
Листенцата се подреждат в желаната от нас форма.  С леко притискане се оформя  вдлъбнатина по средата на цветето. Намъзва се със сладкарско лепило, айсинг  или каша от ММ смесена с вода и се подреждат перлите.
Цветята се отставят на стайна температура до пълното им изсъхване, около 24-48 часа.



Шоколадова торта:

16 коментара:

  1. Мони ,голяма красота ,благодаря за урока но аз едва ли ще направя някога такова нещо.Все ми се струва ,че е много сложно.
    Прегръщам те!

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря, ти Зиче!!!
    Не мисля, че за теб ще представлява голяма трудност да направиш и по-красиви цветя с малко формички. Виждала съм прекрасните ти тестени произведения, които са далеч по сложни.
    Прегръщам те мила и ти пожелавам една чедесна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  3. Видях и двете торти /много са красиви, браво!/в предния пост, но пиша тук, за да благодаря за идеята със захарните цветя! Макар че, тортите обикновено са ми на момчешка тематика :)))
    Сърдечни поздрави, Мони!

    ОтговорИзтриване
  4. Здравей, всичко направено от теб е фантастично. Може ли да ми кажеш какво е ММ? Искам да изненадам синът си за Антоновден с някаква торта, а не съм правила захарно тесто. Ще съм безкрайно благодарна.
    Мейлът ми е: mitova_manolova@abv.bg

    ОтговорИзтриване
  5. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  6. А откъде да закупя така боя с която да оцветя тестото?

    ОтговорИзтриване
  7. За съжаление не ми работи опцията за известяване при нови коментари, затова отговарям сега.
    ММ е моделираща маса- готово захарно тесто, по-пластично и дълготрайно от домашно приготвеното, което е основно " марципан Варна" или "Руска мастика"и др.
    В големите хранителни вериги има прахообразни бои, в супер миниатюрни опаковки. За оцветяване на захарно тесто могат да се използват и някои от боите за яйца на които пише, че са приложими и за сладкиши.

    ОтговорИзтриване
  8. С какво оцветихте захарното тесто??? Благодаря предварително :) Поздрави и приятен уикенд :)

    ОтговорИзтриване