събота, 13 април 2013 г.

Постни пурички с бира



       Напоследък избягвам да поглеждам в блог пространството за да не се изкушавам с прекрасните кулинарни произведения, които  надничат от всеки блог.
Друга причина е и това , че си  имам ново хоби.
  Преди около месец изпитах огромно желание да прочета книга, нещо което не ми се беше случвало много отдавна, може би защото засищах необходимостта от четене изцяло с публикации в интернет и пресата. Посетих известна книжарница и буквално бях втрещена от цените на книгите, закупих си две книги, но ги прочетох за две вечери, а това само разпали желанието ми за ново четиво.
Библиотека веднага я отхвърлих като отция я  поради ужасният ми навик за прелистване на страници.
   Потърсих в интернет и попаднах на онлайн библиотека с богата колекция от книги и се започна едно четене................................ С огромно удоволствие съм се посветила на малко си хоби и съвсем спокойно мога да се оприлича на дете попаднало в сладкарница с уверението, че може да си хапне от всичко което си поиска без ограничения.  При мен се получи нещо подобно на пристрастяване, към онлайн библиотеката. Предвид   темповете ми на четене, граничещи на моменти с неразумното, като например да чета до три сутринта, а в пет трябва да стана за работа, нещо което ми се случи на няколко пъти и количество прочетен материал, направо си е пристрастяване в пълният смисъл на думата.
 Съществен фактор и преимущество при онлайн книгите са цените на книгите на хартиен носител в съотношение на смешните заплати в България.
  Впуснах се в много размишления.............

Да премина към рецептата. Тя от тук и като цяло пуричките много приличат на сладките с бяло вино.

Необходими продукти

  • 1 и 1/2 ч.ч. олио (260гр.)
  • 1 ч.ч. бира (200гр.)
  • 10 г бакпулвер (1 пакетче)
  • около 750 г брашно (620гр.)
По рецепта е 750гр. брашно, но явно чашата която е използвана за измерване е била по-голяма, от моята. По тази причина аз  реших да напиша използваните от мен продуктите и в грамове.
  • 1, 1/2 кутия с луким
  • 200-250 гр. пудра захар за овалване
  • 2 ванилий

Начин на приготвяне

   Брашното се пресява с бакпулвера. Прави се кладенче, в което се сипва смес от олиото и бирата. Меси се средно твърдо тесто. Разточва се на кора дебела 3-4 мм. Изрязват се правоъгълници 4х6 см. Поставят се парченцата локум и се навиват пуричките. Подреждат се в тава с пекарска хартия  и се пекът при180-200 С.  за ок. 10мин. Сладките остават почти бели със съвсем лек кремав отенък по ръбчетата Горещите сладки се овалват в сместа от пудра захар и ванилия. Подреждат се в подходящ съд и се поръсват допълнително със захарната смес.
Да ви е сладко!!!


6 коментара:

  1. Обожавам тези сладки, Мони,
    те са едни от любимите ми в постен вариант.
    Допада ми и твоето ново/старо хоби -
    разбирам за какво говориш, в същото време удоволствието е незаменимо и безценно...
    Сърдечни поздрави,
    още много прочетени страници и все пак,
    моменти на кулинарно вдъхновение, Диана

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Диана!
      Света на книгите е толкова прекрасен. В него всичко е възможно и удоволствието от една прочетена книга наистина е безценно.
      Прегръдки!

      Изтриване
  2. Ууу,чудесни са,Мони!С такива с вино са ме черпили,но с бира-много нестандартно ми звучи.Приятно четене и пълен релакс ти пожелавам!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Роси!
      Сладките се вкусни и най-вече се едно резнообрезие през поста.
      Усмивки!

      Изтриване
  3. Колебаех се между тези и другите постни с вино, но тези надделяха и ще ги направя още утре.
    Благодаря за споделената рецепта.:)
    Сърдечни поздрави.
    Светли празници на теб и семейството ти.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Рони, радвам се, че сладките са събудили интереса ти.
      Разликата мужду двата вида е минимална и трябва само да се внимава с количеството на брашното.
      Поздрави!

      Изтриване