петък, 16 септември 2011 г.

Панакота с къпини

Преди две седмици ходихме на къмпинг със съпругът ми, детето и група приятели в една местност на ок.10 км. от Кюстендил, "Двете реки" . Прекарахме си страхотно, а на вторият ден на мен ми хрумна "гениалната" идея да си набера къпини, доста трудна задача като се има в предвид, че бяха много на високо, страшно бодливи, а аз бях с джапанки. Предупредиха ме да не го правя но ината си е инат. Резултата ок. килограм набрани къпини, изподрани ръце, а в последствие и инфектиран пръст на крака (от  трънче под нокътя), но си имаше и положителни страни, приготвих си няколко много вкусни десерта.:)

Рекичката:



 Въпросният храст: много е примамлив нали ?






 
Първият десерт беше една къпинова панакота, този десерт се превърна в един от любимите ни.



 Необходими продукти:
  • 400 гр. течна сладкарска сметана
  • 1чл. ром
  • 15гр. желатин
  • 50 гр. къпини
  • 100 гр. захарен сироп
  • 1чл. лимонов сок 
  • 1-2 сл. сос от сладко от къпини
Начин на приготвяне:

 Желатина се накисва със 150 гр. вода, оставя се 15 мин. да набъбне и се разтваря на водна баня до втечняване. Охлажда се до стайна температура.
 В съд се поставят захарният сироп,  соса от сладкото, лимоновия сок и 1/2 от желатина. Разбърква се добре и с помощта на лъжица се разпределят по 2сл. от сместа в гнездата на силиконовата формичка, като предварително се поставят по 3 цели къпини на дъното.
Формата се поставя в хладилник за няколко минути, за да се стегне желето.
 Сметана се смесва с останалият желатин и рома и се разпределя във формичките.
Престоява в хладилник няколко часа.
Силиконова форма се потапя в съд с гореща вода за няколко секунди и се обръща върху поднос.

3 коментара:

  1. Ха,имам същите формички:),а пана котата ми е много любима,Монка!Твоята изглежда супер страхотно!

    ОтговорИзтриване
  2. Пана котата ти се получила страхотно, Мончо!:-)))
    Хубави и усмихнати дни!

    ОтговорИзтриване
  3. Мерси, Еликсир, Мони, пана котата наистина е прекрасен десерт.
    Поздрави!!!

    ОтговорИзтриване